A képzelet, a gondolkodás rugalmassága és a problémaérzékenység elengedhetetlen feltétele a kreativitásnak. De vajon honnan látjuk a kézírásból, hogy valaki mennyire kreatív? Milyen grafológiai jelek utalnak rá?
Kreatív ember az, aki eredeti ötletekkel rukkol elő, aki képes újabb és újabb módszereket, technikákat talál ki egy-egy probléma megoldására.
Mi a kreativitás?
A kreativitás alkotó gondolkodást jelent, ami problémák felismeréséhez és megoldásához vezet. A kreatív gondolkodás divergens, vagyis szerteágazó, ami a jobb agyfélteke reszortja. A jobb agyfélteke az addigi élmények emlékképeit, illetve a fejünkben felhalmozott ismeretanyagot átszervezi, a fantázia segítségével pedig kiegészíti a valóság hiányosságait.
A képzelet, a gondolkodás rugalmassága és a problémaérzékenység elengedhetetlen feltétele a kreativitásnak.
A merev hozzáállású, megszokottba görcsösen kapaszkodó, és az újat, a változást elutasító szellemi működés melletti fantázia olyan, mint a szárnyaszegett madár – nem tud repülni.
Mennyire vagy kreatív? – Az írásod elárulja!
A kreatív képességet több grafológia jel is tükrözi a kézírásban.
A kreatív emberek kézírását szabálytalanság, eredeti, hajlékony formák, a kötöttség-kötetlenség váltakozása jellemzi, vagyis az illető könnyen szakít a megszokásokkal, az általános beidegződésekkel, a társadalmi elvárásokkal.
A többnyire nagyméretű íráskép, az önkényes térfoglalás jelzi, hogy akár a normáknak ellenszegülve is képesek megvalósítani a megszokottól eltérő ötleteiket.
Az eredetiséget felfedezhetjük az egyéni írásképben, a betűk eredeti, szellemes megformálásában. Élénk szellemi működésről, aktív képzeletáramlásról árulkodnak a következő betűhöz kapcsolódó, bekötött ékezetek és áthúzások, az ügyes betűkapcsolások, ligatúrák. (A ligatúra olyan grafológiai jelenség, amikor két betűből egy lesz, pl.: ly).
A kötésmód leginkább girlandos vagy fonalas, az oválok jobboldalon fent kissé nyitottak, az íráskép enyhén jobbra dől, a gondolatok és az információk szabad áramlását, és a külvilágra és a problémákra való nyitottságot, érzékenységet jelzik.
A felső-zónás hurkok teltek, nem ritkán eltúlzottak jelezve az erőteljes fantáziaműködést.
Nem ritkán olyan dinamikus és gyors az írás, hogy a nagy lendülettől a formák feloldódnak, elfonalasodnak, vagy végletesen leegyszerűsödnek. Sokszor gyorsírásra emlékeztető rövidítéseket is találhatunk.
Ha a felsorolt grafológiai jelek mellett az intelligencia grafikus jelei is mutatkoznak, akkor író személy vonzódik valamilyen művészeti ághoz, esetleg a gyakorlatban is műveli azt.
Jó, ha kontrolljegyek is fellelhetők a kézírásban, mert a az irányítás nélküli fantázia csak csapong, és nem vezet produktivitáshoz. Ugyanakkor, ha túlságosan gátolt, fékezett, meg-megtorpanó íráskörnyezetben megjelenő kreativitás jegyek arról tanúskodnak, hogy az alkotótevékenység nem kap elég teret, nem tud megfelelően kibontakozni. Nem ritka, hogy a kreatív energia ilyenkor kényszeresen ismételgetett viselkedésben, tevékenységben él tovább.
Szia Beáta!
Köszönöm az észrevételt, valóban nem tükrözi az összes kreatív írásjelet a minta – de azt te is tudod, hogy az nagyon ritka jelenség, hogy egyetlen írásban az összes jegy megtalálható lenne, amit a (tan)könyvekben felsorolnak 🙂
Az első mintán főleg a telt felsőhurkok, az “egész” szóban a ligatúrás, madárforma sz, a vonallá vált kettő-pont ékezetek, az alsózónából induló kezdővonalak tükrözik a kreativitás megnyilvánulását.
Feltettem egy másik mintát is, amelyen megint más írásjellemzőkben mutatkozik meg a kreativitás.(egyszerűsítések, bekötött ékezet, t áthúzás, élő lefutási ritmus, harmadik sor vége “dolgokat” szóban az l g ligatúra, fonalasítás, sietség stb…)
Kedves SZilvia!
mit jelentenek a “kontrolljegyek-jelek” egy írásban?
köszönöm!
(örülök,hogy ,megtaláltam a weboldalad!!!)