Az anyával való kapcsolat minden ember életében meghatározó, hiszen az anya az a gondozó személy, aki a fejlődés korai szakaszában (0-3 éves korig) érzelmileg visszatükrözi, gondoskodik, szeretetet, gyengédséget nyújt a gyereknek és az anya az aki először érezteti vele, hogy ő fontos, értékes.

A problémás, diszharmonikus anya-gyermek kapcsolat a kézírásban is megmutatkoznak.

Több grafológiai jel is utal arra, ha valaki úgy érzi, hogy az anyától nem kapta meg a kellő gondoskodást,  vagy ha nyomasztóan sokat kapott, ami már az önállóságát, önállósodását nehezíti meg, és annak is, ha az írás készítője valamilyen negatív élményt, sérelmet élt át az anyával való viszonyában.

Természetesen itt is igaz a grafológiában már-már szállóigeszerű mondás, miszerint “egy jel nem jel”, vagyis ahhoz, hogy kimondhassuk egy személyiségvonás vagy pszichés hatás meglétét, annak több grafológiai jelben is vissza kell köszönnie a kézírásában. Ennek fényében nézzünk pár árulkodó grafológiai jelet az anyával való kapcsolatunkról.

A grafológiában az anya a bal oldal

A grafológiai térszimbolika nemcsak a teljes lapra és írásképre, hanem a legkisebb íráselemre is rávetíthető, ezáltal a tanult írástól eltérő méret-, forma és irányváltozások okai és értelmezővé válnak.
A grafológiai térszimbolika értelmében a bal oldal az anya, a múlt, az én, a jobb oldal az apa, a jövő és a külvilág, a fent a szellemi, a tudatos területe, míg a lent az ösztönök és a tudattalan világát jelképezi.

Ha az írásban az anyával való kapcsolatot szeretnénk vizsgálni, akkor  a bal oldali eltérések, elváltozások lesznek az érdekesek minden íráselem esetében, de leginkább az írástömb elhelyezkedésére, a bal margóra, az oválbetűkre (a,o) valamint a “d”, az “f” és az “m” betűre érdemes odafigyelni.

Írástömb és margók

A balra csúszott írástömb erős anyai dominanciára utal, vagyis az író személy számára nagyon meghatározó az anya személye, viselkedés- és gondolkodásmódja, a vele való kapcsolata – legyen az akár pozitív, akár negatív.

  • Ha az írástömb baloldalon felül helyezkedik el, akkor az illető számára az anya személye és véleménye erősen meghatározó, befolyásoló szereppel bír, de ettől szeretne már szabadulni, próbál leválni.
  • A baloldalon lent elhelyezett írástömb arról árulkodik, hogy a természetes leválás folyamata nem valósult meg, mert túl erős az anyai kötődés. Nagyon gyakori, hogy egy túl erős egyéniségű vagy a túlvédő anya áll a háttérben, akivel szemben tehetetlen az író.

A bal margó esetében a méret és az irány hordoz érdekes információkat.

  • A szűk vagy szinte hiányzó bal margó ugyancsak az anyával való szoros kapcsolat grafológiai jele.
  • A lefelé csökkenő, szűkülő bal margó az anyai és múltbéli hatások visszafogó, fékező erejére utal, ami az önálló kezdeményezések lendületét megtöri, mivel az ember egyre inkább amiatt aggódik, hogy “jaj, mit szólna ehhez a mama, ha megtudná…”, vagy “a mama ezt sosem engedné meg/ezzel nem értene egyet/nem csinálná “.
  • A nagy, széles bal margó az író az anyától való távolságtartásra, elszakadásra, lefelé bővülő bal margó pedig a fokozatos eltávolodásra  utal.

Anyás betűk a grafológiában

Milyen a kapcsolatod anyukáddal? - az írásod elárulja

Mivel az én-kép kialakulásában meghatározó szerepe van az anyának, akitől az első visszajelzéseket kapjuk, így érdemes megvizsgálni az “a” és “o” betűket, amit a grafológiai én-kép betűknek is nevez.

  • Ezeken az oválbetűkön baloldalt megjelenő sérülések, horpadások és deformációk (1. ábra) az anyával összefüggő gyermekkori, múltbéli gátló élményekre, traumákra, görcsökre utalnak, amitől szeretne elhúzódni, elfordulni az író, mert azok szorongást, félelmet keltettek benne.
  • A szív vagy perec alakú ovál (2. minta) ellentmondásos érzelmi viszonyról árulkodna. Az írás készítője egyszerre áhítozik anyja szeretetére, ugyanakkor bizonytalanságot, bizalmatlanságot is érez vele kapcsolatban.
  • Az “a”, “o” betű baloldalán található többlethurok (3. minta) az anyával kapcsolatos  megoldatlan, feloldatlan múltbéli problémákat, elraktározott sérelmeket, negatív érzelmeket sejtet.

A grafológiai betűszimbolika másik beszédes betűje a “d”, azaz a család betűje, ahol a betű középzónás kerek része jelöli az anyát, a felső zónás szár pedig az apát.

  • Ha a „d” egy nagyra nőtt „a”-hoz hasonlít (4. minta), amikor szárhoz egy nagy méretű szabályos ovál társul, az a túlzott anyai- vagy majomszeretet jele. Az író személy úgy érzi, hogy az anyja érzelmileg kisajátítja, rátelepedik, ezzel gátolja önállóságában.
  • Ha a „d” ováljának bal oldalán elszigetelt hurokterület található (5. minta), az egyrészt annak a jele lehet, hogy az anya – akár féltésből, akár szeretetből – valamilyen módon korlátozza, visszatartja vagy gátolja az írót. Más megközelítés szerint viszont az elvált vagy az elhunyt anya miatt érzett feldolgozatlan mély lelki bánat, szomorúság vagy harag kifejeződése.
  • A d nagy ováljának bal oldalán található nyitás (6. minta) arról árulkodik, hogy az író személy felnőttként is kikéri az anyja véleményét a fontos kérdésekben és a döntések meghozatalakor vagy az alapján cselekszik, ahogy anyja tanította vagy elvárná.

A holisztikus grafológia szerint az „m” az anya betűje. A szülő – gyermek kapcsolatról, a nevelésmódról sokat elárul az m betű szárainak a magassága, illetve a szárak távolsága., valamint a betű kötésmódja.

Érdekel a grafológia? Szeretnéd jobban megismerni önmagad?
Katt ide és iratkozz fel Az írás tükrében hírlevelére és
ingyenes Mini grafológia tanfolyamára >>

Témához kapcsolódó:

Írásod elárulja, milyen szülő vagy!

Mit jelentenek a betűk a grafológiában?

Milyen a kapcsolatod anyukáddal? – az írásod elárulja

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .